Isnin, 4 April 2011

Aku yang masih di perjalanan

Assalamualaikum dan selamat pagi .moga nafas yg masih sempat kita rasai hari ini kita mensyukurinya dan mengingati Nya.InsyaAllah .Bangun2 saja pagi ni aku terfikir untuk berkongsi serba sedikit yg aku dgar,lihat dan rasai dalam beberapa hari ni.Ya,mungkin sekadar suatu perkongsian yg pada sesetengah orang ia x membawa apa2 .tapi bagi aku,berkongsi sgt bermakna.




Kalau dahulunya sezaman aku sekolah di SASER,aku acap kali mendengar permasalahan org lain.haha.tapi,syg sekali hidupku begitu indah ketika masa itu hinggakan tiada suatu pun yg ingin aku kongsikan dengan sahabat sejawat PRS aku dahulu mahupun dengan Ibu ( kaunselor ).Pada masa itu ak x sedar betapa pentingnya seseorang utk mendengar.dan bukan senang utk menjadi pendengar yg baik.yelah,manusia datang dan pergi..dijanjikan selalu nya bersama namun ia boleh berlalu bagai angin di ufuk.itulah janji manusia.


Cinta manusia x bersifat kekal..x sekekal cinta Nya..barangkali manusia mencari cinta..namun segalanya ditentukan Allah.perasaan itu mungkin suatu mainan syaitan namun boleh jadi juga cinta yg lahir dari hati kecil itu adalah anugerah dari Nya..aku mensyukuri atas apa yg berlaku pada aku .biar perit ak rasakan.Namun,setiap percatiran Dia adalah indah dan bersebab.Aku percaya ada hikmahnya yg pasti akan aku sedari suatu hari nanti.biar bukan sekarang.biar bukan esok mahupun lusa.Biar lah Dia yg mencatur segalanya.


Aku akui..aku masih muda dalam segalanya.Biar usia masih bagai pucuk.Namun jauh di hati aku ak jadikan segalanya takdir yg tertakdir pada aku ini suatu yg bermakna.Sedikitpun x terlintas aku menyalahi sesiapa.apatah lagi mahu memadamkan segala dari benak fikiran aku.Biar kan aku.Aku sedang mencari cinta.Sesungguhnya perjalanan aku mencari cinta Dia masih jauh..ak syukuri kerna aku masih sempat merasai sebegini.Ajal maut siapa tahu.barangkali esok lusa kah? minggu depan kah? Alhamdulillah aku masih sempat..


Ya Allah,andai matiku nanti matikan lah aku dalam Islam, Beriman kepada Mu..Ya, aku masih di perjalanan.ingati aku tatkala ak tersilap.teguri aku tatkala ak terlupa.doakan aku sejahtera mencari cinta Nya yg agung...


Assalamualaikum :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan