Ahad, 17 April 2011

Salam perantauan dari AKITA

Assalamualaikum
Moga nafas yang masih Dia kurniakan pada kita hari ini kita masih mensyukuri nikmatNYa.
Pagi ini aku bangun,,sudah siang rupanya.HAHA sejuk gedi akita lah dikatakan.Barangkali ini post pertama aku di bumi orang.haha.Internet disini laju sahaja.Setelah boleh aku kabarkan yg agak lama juga aku x ngepost ini,bolehlah aku nyatakan yang aku cintakan bumi Jepun ini.Ya Allah..agungnya ciptaan mu.

Bolehlah kalau aku ceritakan sedikit tentang kehidupan baru aku ini.Akita,tanah utara jepun bolehlah aku katakan yg kawasannya agak selamat.Kalau gempanya,hanya terkena saki baki sahaja.Which means Akita selalu gempa yang kecil2 sahaja skala richternya.(menurut Acok Sempai) haha!
Rumah yg bakal aku duduki ni agak dekat dengan Universiti AKITA,dan kalau berjalan sekalipun lagi dekat dari perjalanan hari2 AAJ (dari ryou ke kelas) serius! aku x tipu woii! so kalau terlewat xde hal lah kalau berlari,kalau tertinggal barang xdehl nak patah balik.HAHA

Akita ni iklimnya agak sejuk.Nafas boleh kelihatan bagai drama korea (winter sonata), tangan kebas beselahh.Tapi semuanya syok je.Aku x pernah je nyesal amik tempat ni.Kalau ada org katakan yg bahayanya pergi ke Tohoku tu,dia memang silap besar lahh.FYI,kat sini xde apa2 amaran radiasi ke perintah berkurung ke.ADUHH apa ke siot nyelahh media dah suap org ramai nii.DEM!

Akita jugak banyak Onsen.Tapi nak masuk kene bugil dulu lahh.HAHA segan lak aku!
n kalau bersukan kat sini memang best lahh.berlari dalam kedinginan kan syokk.x delah trase penat gila.Kat sini ada Taikai Bola.And kalau x silap aku tahun ni di Akita lah gamaknya.
so guys.Wait for the tribes! jyeahhh

Skang nk bercerita pasal bandar akita pulak.Korang jangan ingat Akita ni kampung gila.NO WAY!
kat sini ada je shopping kompleks.Bukan satu,dua..tapi BANYAK GAK LAA..so xdehal lah nnt aku nk shopping barang stylo.haha.Sempai sini sume macho n bes2 belaka.Skyline GTT dah ade kat sini.Gila macho dow! ni yg memotivasikan aku utk sotsugyou ni.HAHA.kat Akita ni sumiyasui.Barang murah,yachin murah,PS3 bersepah,serius aku x tipu woo.HAHA..kouhai he,tahun depan datanglah bertandang sini.aku x racis nak ajak onna je.aku ajak semua.xkesah lah korg wat tahi kat aku ke.aku pedulik hape.Sbb sure org akan perlukan sempai gak.So aku pun xdegunanya la kalau nk sombong cm korang.HAHA :P

Smalam aku shopping barang umah.Mcm2 gak laa.And aku order satu beskal BMX kat tenet.gila macho x? wahaha.Aku amek kos Earth resource kat Akita Dai ni.in japanese 地球資源学科-CHIKYUU SHIGEN GAKKA. Kouhai yg nak amek kos ni sila2 lah roger aku di fesbuk.Kat Akita Dai ni ade 2 org sempai Mesia yg amek kos ni.Macho kot. (^^)V heheh puji diri sndiri lak.Dem gila!

K,lah aku ingat nak solat zuhur dululahh memandangkan sudah masuknya Zuhur di bumi akita ini .
Assalamualaikum.xoxo Fawwazu yori

“Alam yang maha luas ini adalah kitab,syair,lukisan,ukiran dan bangunan yang penuh keindahan dan rahsia.Tak terbatas tentunya ilmu dan kekuasaan Penciptanya.Tiap yang indah itu dicinta,tetapi yang mutlak indah hanyalah satu..Bahagialah orang yang telah sempurna cintanya kepada DIA.Kesempurnaan cintanya itu ialah kerana ia menginsafi tanasub batin antara dirinya dengan DIA...”

1 ulasan:

  1. hah fawaz. aku suka sgt entry kali ni.
    tulis la lagiiii. tulis. hehehe.
    suke.=)
    akita-akan ku sampai di sana. bukan shj akita, malah utsunomiya paling utama.

    BalasPadam